2009. március 4., szerda

Estve

Tegnap este azon morfondíroztam, hogy mit csinálok, miért, mire fogok kilyukadni vagy esetlegesen evickélni. Tetűnek éreztem magamat, mint aki valami rosszat csinált. Aprópénzből felépített hegy alját kezdték egyesével kirugdosni a gondolatok, én már csak arra eszméltem, hogy ücsörgöm a képzeletbeli alsó lépcsőfokon s jár az agyam, rettegem, hogy mikor csusszan ki alólam ülőalkalmatosságom.

Hallani fogom a robajt, ahogy összedőlök, lezuhanok, de nyakam nem szegem, legfeljebb nagyon-nagyon megütöm magamat. Gurulni fogok, pattogni át árkokon, siklani a latrinában. Vagy már ott vagyok? Sanszos, hogy igen.
Meg-megállít az előremenetelben, befurakodik a fejembe, gondolattá formálja magát s arra kényszerít, hogy csak vele foglalkozzam, elnyom mindent.

Nem ír.

Nincsenek megjegyzések: