2011. február 20., vasárnap

Öröm-görcs

Kiváltó szituáció: /megjegyzem, végre ki tudtam magam aludni; fél tizenegytől háromnegyed kilencig húzni a lóbőrt az tetemes mennyiség nálam/

Reggelihez készülődöm, sőt már az első kenyeret majszolom, mikor betoppan öreganyám. Félgúnyosan, bár meg mernék kockáztatni, hogy némi humor is bújkált a hangjában, odaveti nekem a kérdést: Jól vagy? Mintegy körmönfontan jelezve azt, hogy számára nyílvánvaló, hogy én tegnap szeszt fogyasztottam, mi több, tudni véli, hogy én másnapos vagyok.
Erre annyit löktem oda válasz gyanánt: Nem vagyok másnapos, ha erre gondolsz.

Ezzel megelégedett s kiment a konyhából.
Szeretem a rokonaimat.



Csengetnek a raktár ajtaján. Férfi, fülére húzott sapkával kidugja a fejét a portásablakon.
Mit akar? - pöffenti a kérdést a fiatal férfi elé, aki mintha kissé tanácstalanul ácsorogna a hatalmas épület előtt.
Itt vannak a lelkek? - kérdezi halkan, de határozottan.
Itt. - vakkantja a másik. - De úgy nézem, magának van egy különben nem jött volna ide. Mindig az ilyen galamblelkű tuskók kajtatnak ide vissza.
Vissza akarom cserélni az enyémet! Selejtes. - jelöli meg jövetele okát a fiatalabb.
Mi baja vele?
Érzékeny.
A szuflé is az, mégis milyen sokan szeretik.
Én nem szeretem a szuflét!
Ha szeretné, nem jött volna vissza.
Kérem, adjon nekem másik lelket!
Ez nem áruház. S a lelkek nem garanciásak.
Nem érdekel, hogy azok-e vagy sem. Vigyék el tőlem ezt a görcsöt!
Görcs? Nem látnám, hogy meghajolna, mint egy fűzfa.
Ostoba fajankó, engedjen be az épületbe, keresek egyet, ami nem olyan mint a jelenlegi s már itt sem vagyok!
Sajnálom, erre nincs felhatalmazásom. Hanem, tudja mit? Igyon, kártyázzon, drogozzon, butítsa magát! Az használ. Én sem lennék itt, hanem ezeket tettem volna.
Célravezető?
Hány évesnek tippel?
45?
33.
Ugrat!
Nem, biz'Isten. Ha ilyesmikkel él, egy-kettőre a társadalmi pázsit szélén találja magát, ahol a mocsár van. S ha már féllábbal a mocsárban cuppogunk, akkor már felesleges a lelkünk hibás töréstesztjéért aggódnunk. Nincs igazam?
De, de pontosan így van. Akkor üvegre fel!
Köszönöm az útbaigazítást. Jó napot!
Mi sem természetesebb. Jó napot!

Nincsenek megjegyzések: