2009. június 5., péntek

Róka hasa rádió

Megérkezett, végre! Négy év után ismételten van új Thy Catafalque korong.

Sodrásban feküdtem, átment rajtam a víz, a fény, a buborék, a halak, a békák és a vidra. Én részük voltam, ők nem törődtek velem. Elmosolyodtam. Csigákkal araszoltam, füvek suttogásánál hallgatóztam.
Én voltam a Nap, körülöttem fordul el minden. Láttam ahogy keringtek köröttem a bolygók, rámnéztek és és tovább seregtek másfelé.


ez vagyok én, és ez itt az otthonom.

Kerepeltek fölöttem. Barna volt a táj. S megjelent az út.

(Kátai Tamás képe)


Fordul a gép, Folyik el az élet.

Zsibog, bong. És elindultam, fejem felett tekergett a Hold. Kinyújtottam a kezemet, csevegtem vele.

(Kátai Tamás képe)


Alszom és alszom és álmodom egyre,


Jó volt. Feküdtem a dunyha alatt s mélyeket lélegeztem belőle. Odakintről a kalimpálós óra zaja csurgott be. S meghallottam a tanítónéni hangját.

Mentünk, nagyanyám fogta a kezemet és tolta a biciklit. Elismételtette velem a szavakat, amiket ő mondott. 'ptica'

És meggyújtották, az ünnepre való tekintettel, az utcai lámpákat.


Kerted, ha lenne, felhőt szeretne,
nyirkos ezüstpor, hull a halk eső.
Erdőd, ha volna, mélyén gurulna
sárgán kerek hold, hullna halk eső.
Esti szobádban álmod, ahány van,
fénylik, ameddig hull a halk eső.
Végig amerre elmész sietve
pöttyös a járda, hull a halk eső.

A legszebb, amit valaha is olvastam tőle...



Képeket Tamás fotós blogjairól válogattam.
1/
2/
3/

1 megjegyzés:

ezerve írta...

Hazaértem, itt várt az ágyamon. Alig mertem felbontani :)