2009. szeptember 28., hétfő

Eszter

Ez a portrésorozat nem jöhetett volna létre Eszter (Stella) aktív közreműködése nélkül s én ezúton szeretném megköszönni a türelmét illetve az, hogy nem harapta le a fejemet, amiért el vagyok maradva ezzel a bejegyzéssel.

Néhány háttér-információ: a képek szeptember nyolcadikán készültek Szegeden. A gép, amit használtam egy OLYMPUS SP550UZ.

Sokáig tervezgettem ezt a sorozatot, az ötlet még télen született meg, akkor vetettem fel Eszternek is a dolgot, egyből igent mondott. Az eltelt hónapok alatt többször előkerült az ügy, de csak húzódott, halasztódott, míg végül valósággá vált.
Eredeti helyszín a Bertalan-híd lett volna, azonban nem messze ettől találtam egy eldugott játszóteret ami megfelelt az elképzeléseimnek. Ismerem Esztert annyira, hogy tudom, hogy nem fog tudni ellenállni a hintának és a mászókának. Az idő kicsit hűvös volt már ekkor.

Mivel első sorozatról van szó - amit közel sem biztos, hogy folytatok -, gyakorlatnak szántam az egész fényképezést. Előtte soha nem dolgoztam modellel, ezért számomra is újkeletű volt az ilyesmi. Láttam Eszteren is, hogy meg van kicsit illetődve, ezért egy olyan munkamenetet ötöltem ki, ahol egy idő után teljesen elfelejti, hogy fényképezem és képes természetesen viselkedni a lencse előtt. Másrészt én a legtöbb esetben koncerteket, fellépéseket szoktam megörökíteni, ezért könnyebb volt nekem is dolgozni.
Tehát nem okvetlenül pózolásról volt itt szó, sokkal inkább arról, hogy beszélgetünk és nekem folyamatosan kattog a kezemben a gép. (Megjegyzem, hogy cirka kétszáz képet lőttem el, ennek mint majd látható, töredéke került csak fel!) Ezért fedezhetőek fel majd mosódások a képeken .

A kezdeti feszélyezettség (mindkét részről) után azt hiszem sikerült viszonylag jó képeket összehoznom.
Íme a galéria:


































Konklúzió: jobban szerettem a közeliket csinálni, mint az egész alakos képeket. Az az érzésem, hogy azok jobbak is lettek. Lehettek volna változatosabbak a pózok, arcmimika úgyszintén.

6 megjegyzés:

nitu írta...

Nekem ez így elsőre kicsit lapos :/ Ami nem teszik, hogy a lány keze sok fotón bemozdult(?) ezért elmosódott lett (ez direkt vagy véletlen lett így?) 6-7 tetszik. A "kezes" képen, pedig az sajnálatos, hogy lemaradt a mutatóujj hegye :/

Forest írta...

Sok volt a bemozdulás, sajnos. :+\
Jobban kellene figyelnem a szabályosságra, amennyiben arra törekszem.
És köszönöm a kommentet. ^^

zs.gothpunk írta...

Nekem nagyon esetleges ez a sorozat. Kb. olyan, mintha egy teljesen laikus fotózná az ismerősét egy osztálykiránduláson. A képminőség az olyan, amilyen, én ps-eltem volna azért a képeket, hogy legalább élénkebbek legyenek, de az igazi probléma a beállítások, pózok, izgalmas látószögek hiányával van, azt hiszem.

Nagyon erősen azt érzem, hogy a kisasszonynak nem igazán sikerült feloldódnia, nem tudta elengedni magát, így aztán a képek ürességéhez a zavara is hozzájárul.

Sorry, de szerintem nem vagy te ennyire kezdő fotós, menne ez jobban is, egyszerűen több melót kell (mind fotós, mind a modell részéről) beletenni.

Forest írta...

Valóban igaz, hogy sokkal több meló volna az egész. Dolgozhattam volna sokkal, de sokkal odafigyeltebben, összeszedettebben. Meglehetősen légből kapott lett a megvalósítás, ahhoz képest, hogy mikor pattant ki a fejemből.
Biztatást és az építőjeleget köszönöm!

Thyrane írta...

Első sorozatnak szerintem egyáltalán nem rossz, az elsők nem mindig sikerülnek húdejól.
Pl. a korlátra támaszkodós kép és az utolsó kép tetszik, azok szépen el lettek kapva...
A többinél meg az zavaró kicsit, hogy a leányzó lesüti a szemét, ha pl. a kamerába/mellé/fölé néz, az úgy szebben jön ki látványra. A szemüveg meg megint egy necces dolog, mert becsillan/belelóg a szembe/eltakar, szóval szerintem egyszerűbb levenni :)

De lesz ez még jobb is, ha lesz még sorozat, kíváncsi leszek rá ^^

Forest írta...

Köszönöm, tényleg ha lesz időm, szorgalmazom majd magamban, hogy dolgozzak a finomításokon és csiszolásokon. :+)
Köszi. ^^