2010. március 23., kedd

Ez megteszi a maga hatását

Talán nem én vagyok az egyetlen, s olyan agyilag elképzelten, kisebb fordulatszámon pörgő processzorral megvert humaniod, aki ha ígérnek valamit, akkor a következő alkalommal aszerint cselekszik, viszonyul, próbál értelmezni. Ez hatványozottan igaz, ha valami számára érdekfeszítő történik.

A probléma akkor jelenik meg, ha nem igazán úgy folynak az események vízcseppjei, ahogyan azt ő elképzelte. Bár ez túlságosan merev kijelentést tartalmazó mondat volt, hadd magyarázzam el! Ha az illető folyamatosan az intellektualitást szajkózza, akkor - feltételezhetően - joggal várnám én azt el, hogy a beszélgetéseink ilyen irányt vegyenek s ne süllyedjenek bele az ostobaság oly' hívogató televényébe.

Nem fogok idézni, mindenesetre megkérdeztem, hogy miért van ez az állandó posvány-iringálás. Igazat adok neki abban, hogy a kelleténél gorombábban adtam elő magamat. Eredmény: sértett elrohanás.

Én úgy gondolom, hogy ha valamit ígérnek, akkor esetlegesen nem olyan meglepő, ha azt a másik megkérdezi, hogy miért nincs úgy.

"ezek a keresztények, Isten óvjon bennünket,
rém hogy mekkora disznók" /Salman Rushdie/

Nincsenek megjegyzések: